Synopsis The one hour content plan
De handleiding waarmee iedere ondernemer een jaar aan content ideeën kan bedenken, in slechts 60 minuten tijd.
Samenvatting
Dit boek is geschreven met het oog op mensen die bijvoorbeeld een blog willen starten en daarmee een publiek aan willen trekken. Ondanks dat er voorbeelden vaak specifiek gericht zijn op mensen die puur met content maken bezig willen zijn, denk ik dat iedereen er tussen de regels door veel waardevolle informatie uit kan halen.
Content is king, is een uitdrukking die je vaak hoort. Goede content levert een bijdrage aan je organisch bereik, maar er heerst ook iets mysterieus rondom goede content. Helemaal voor mensen die nog nooit content hebben gemaakt.
Wat is dan het geheim voor het maken van inspirerende content? Gelukkig voor iedereen, is het maken van inspirerende, aantrekkelijke en (uiteindelijk) winstgevende content iets dat je kunt leren.
Waarschijnlijk heb je ooit wel eens gehoord van het gezegde: “geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven.”.
In dit boek leer je hoe je succesvolle content kunt maken.
Je publiek
Om geld te verdienen aan de content die je maakt, heb je publiek nodig. De beste manier om te starten is door te beginnen met het definiëren van het doel van je content en de waarde die je wilt leveren.
Wie wil je aanspreken met de content die je maakt? En waarom maak je deze content überhaupt? Een voorbeeld is dat het je doel is om vrouwen te helpen met het plannen van hun maaltijd zodat ze gezonder kunnen eten.
Het is altijd beter om nog iets specifieker te worden, want misschien is je content niet voor alle vrouwen, maar voor een subgroep. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat je je richt op niet werkende moeders die een gezonde vegetarische maaltijd op tafel willen zetten en tegelijk gebonden zijn aan een strak budget.
Waar ga je over schrijven?
Zodra je bepaald hebt wie je doelgroep is, moet je jezelf deze vraag stellen: “Wat zou ik graag willen veranderen aan het leven van mijn doelgroep?”. Een manier om je hierbij te helpen is de Driver of Change, of het DOC model. Wat zorgt er nu voor dat mensen verandering in hun leven willen toepassen?
Wil je de hele samenvatting in je mailbox ontvangen? Klik hier.
0 Comments