Ben jij een consultant met een rode lap op je site?

Ik heb een hekel aan stiervechten. Ik snap gewoon niet waarom je met duizenden mensen in een stadion gaat zitten kijken naar een dier dat totaal gestresst is, wordt uitgedaagd en wordt gedood, nadat het eerst gemarteld en gekweld is.

Zo voelt stierenvechten voor mij tenminste. Het kwellen van een dier. Ik vind het dan eigenlijk ook wel leuk als één van de stierenvechters een klein foutje maakt en de stier ook eens een keer een tik uit kan delen. Risico van het vak zou je het kunnen noemen.

Als ik aan stierenvechten denk, schiet meteen de rode lap bij mij te binnen. Dat is toch apart he! Dat dat zo onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Voor de stier maakt het geen reet uit, wat de kleur van de lap is. De stier kan tenslotte helemaal geen kleur zien. Nee, de lap is rood vanwege een andere reden.

 

Het gebruik van de rode lap

De torero (zoals de stierenvechter in Spanje word genoemd), heeft een rode lap om het simpele feit dat dit de laatste fase is van de “show” die wordt opgevoerd. In deze laatste fase wordt de stier gedood.

De lap zelf dient om de stier te lokken, de kleur rood is voor het publiek en wel om de aandacht af te leiden van al het bloed dat gepaard gaat bij dit ritueel. De lap is dus rood, omdat, zodat het bloed minder opvalt.

Het is toch bizar, hoe simpel en toch doordacht dit allemaal is opgezet. De rode lap zorgt voor focus en afleiding van andere zaken. Iets wat op online marketing gebied ook zo kan werken en wel op de volgende manier.

 

Hoe werkt dit voor je website

Op het moment dat je graag wilt dat je klanten converteren, op wat voor manier dan ook. Die je ervoor te zorgen dat de focus gaat liggen op datgene dat je wilt dat ze gaan zien, in plaats van alles eromheen. Zaken die alleen maar afleiden.

Er zijn een aantal spelregels waaraan je moet voldoen om dit goed in te richten.
Allereerst dien je alle zaken die afleiding kunnen veroorzaken, niet op de pagina te tonen. Wil je dat mensen een product aanschaffen, zorg dan dat de focus ook ligt op het aanschaffen van dat product. Ga niet refereren naar een blog dat ze kunnen lezen, of je social media pagina’s die ze kunnen volgen, dat leidt alleen maar af van het doel dat je hebt.

Een tweede punt dat erg goed werkt is contrast. Om specifieker te zijn het creëren van contrast en de klant te sturen in de richting die jij wilt.
Dit doe je door een knop te gebruiken die in contrast staat tot de overheersende kleur van je website.

Stel je voor dat je een website hebt met veel groene tonen. Een groene “koop nu” knop gaat dan echt niet opvallen. Het beste is dan te kiezen voor een kleur als rood, oranje, of iedere andere kleur die opvalt op je groene website.

Als je dit goed op orde hebt, gaat dit geheid conversieverhogend werken.

Lees meer van mijn blogs

Ben jij een consultant met een rode lap op je site?

Ben jij een consultant met een rode lap op je site?Ik heb een hekel aan stiervechten. Ik snap gewoon niet waarom je met duizenden mensen in een stadion gaat zitten kijken naar een dier dat totaal...

Lees hoe je als coach of consultant hoger in Google kunt komen

Lees hoe je als coach of consultant hoger in Google kunt komenHeb jij een coachingsbedrijf, train je je klanten of geef je ze advies vanuit je consultancy bureau? Is je website je online...

Waarom iedere coach en consultant moet stoppen met uurtje/factuurtje

Waarom iedere coach en consultant moet stoppen met uurtje/factuurtjeBen jij coach, trainer of consultant en heb je een super methode ontwikkeld waarmee je jouw klanten echt kunt helpen? Stop dan...

De 4 W’s van een doelgerichte marketingplanning die iedere coach, trainer of consultant moet kennen

De 4 W's van een doelgerichte marketingplanningHet Nederlandse biermerk Heineken staat wereldwijd bekend om hun slim en doordachte marketingcampagnes. Of je het een lekker biertje vindt is...

10 redenen waarom muziek op de werkvloer je productiever maakt

10 redenen waarom muziek op de werkvloer je productiever maaktWist je dat er in 35% van de bedrijven waar muziek wordt gedraaid, popmuziek het favoriete genre is. Klassieke muziek wordt in 7% van de...

5 lessen die ondernemers kunnen leren van The profit

5 lessen die iedere coach kan leren van The profitIk kijk altijd erg graag naar the Profit. In dit programma gaat Marcus Lemonis op bezoek bij ondernemers die hulp kunnen gebruiken met het managen...

Cheatsheet voor contentmarketing ideeën

Download mijn E-book!Heb je mijn ebook al? Wil je meer zekerheid over je inkomsten? Neem dan de eerste stap en lees mijn ebook: De 9 zekerheden voor Continu Klanten. cheatsheet voor contentmarketing...

Wat voor verdienmodellen zijn er en welke past bij mij

Download mijn E-book!Heb je mijn ebook al? Wil je meer zekerheid over je inkomsten? Neem dan de eerste stap en lees mijn ebook: De 9 zekerheden voor Continu Klanten.Wat voor verdienmodellen zijn er...

In 2020 ga ik coaches, trainers en consultants helpen een continue stroom aan klanten te genereren

Download mijn E-book!Heb je mijn ebook al? Wil je meer zekerheid over je inkomsten? Neem dan de eerste stap en lees mijn ebook: De 9 zekerheden voor Continu Klanten.In 2020 ga ik coaches, trainers...

Suspect, lead, prospect, klant en ambassadeur

Download mijn E-book!Heb je mijn ebook al? Wil je meer zekerheid over je inkomsten? Neem dan de eerste stap en lees mijn ebook: De 9 zekerheden voor Continu Klanten.Suspect, lead, prospect, klant en...

Download mijn ebook

In 8 stappen naar Continu Klanten

Voor coaches, trainers en consultants

Download mijn ebook

In 8 stappen naar Continu Klanten

Voor coaches, trainers en consultants