Ben jij een consultant met een rode lap op je site?

blank
blank

Geschreven door Wesley

24 februari 2021

Ik heb een hekel aan stierenvechten. Ik snap gewoon niet waarom je met duizenden mensen in een stadion gaat zitten kijken naar een dier dat totaal gestresst is, wordt uitgedaagd en wordt gedood, nadat het eerst gemarteld en gekweld is.

Zo voelt stierenvechten voor mij tenminste. Het kwellen van een dier. Ik vind het dan eigenlijk ook wel leuk als één van de stierenvechters een klein foutje maakt en de stier ook eens een keer een tik uit kan delen. Risico van het vak zou je het kunnen noemen.

Als ik aan stierenvechten denk, schiet meteen de rode lap bij mij te binnen. Dat is toch apart he! Dat dat zo onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Voor de stier maakt het geen reet uit, wat de kleur van de lap is. De stier kan tenslotte helemaal geen kleur zien. Nee, de lap is rood vanwege een andere reden.

 

Het gebruik van de rode lap

De torero (zoals de stierenvechter in Spanje word genoemd), heeft een rode lap om het simpele feit dat dit de laatste fase is van de “show” die wordt opgevoerd. In deze laatste fase wordt de stier gedood. De lap zelf dient om de stier te lokken, de kleur rood is voor het publiek en wel om de aandacht af te leiden van al het bloed dat gepaard gaat bij dit ritueel. De lap is dus rood, omdat, zodat het bloed minder opvalt.

Het is toch bizar, hoe simpel en toch doordacht dit allemaal is opgezet. De rode lap zorgt voor focus en afleiding van andere zaken. Iets wat op online marketing gebied ook zo kan werken en wel op de volgende manier.

 

Hoe werkt dit voor je website

Op het moment dat je graag wilt dat je klanten converteren, op wat voor manier dan ook. Die je ervoor te zorgen dat de focus gaat liggen op datgene dat je wilt dat ze gaan zien, in plaats van alles eromheen. Zaken die alleen maar afleiden.

Er zijn een aantal spelregels waaraan je moet voldoen om dit goed in te richten.
Allereerst dien je alle zaken die afleiding kunnen veroorzaken, niet op de pagina te tonen. Wil je dat mensen een product aanschaffen, zorg dan dat de focus ook ligt op het aanschaffen van dat product. Ga niet refereren naar een blog dat ze kunnen lezen, of je social media pagina’s die ze kunnen volgen, dat leidt alleen maar af van het doel dat je hebt.

Een tweede punt dat erg goed werkt is contrast. Om specifieker te zijn het creëren van contrast en de klant te sturen in de richting die jij wilt.
Dit doe je door een knop te gebruiken die in contrast staat tot de overheersende kleur van je website.

Stel je voor dat je een website hebt met veel groene tonen. Een groene “koop nu” knop gaat dan echt niet opvallen. Het beste is dan te kiezen voor een kleur als rood, oranje, of iedere andere kleur die opvalt op je groene website.

Als je dit goed op orde hebt, gaat dit zeker conversie verhogend werken.

blank

Download mijn ebook

In 8 stappen naar Continu Klanten

Voor coaches, trainers en consultants

Download mijn ebook

In 8 stappen naar Continu Klanten

Voor coaches, trainers en consultants

blank
blank

Dit vind je wellicht ook interessant….

Lees hoe je als coach of consultant hoger in Google kunt komen

Lees hoe je als coach of consultant hoger in Google kunt komen

Heb jij een coachingsbedrijf, train je je klanten of geef je ze advies vanuit je consultancy bureau? Is je website je online visitekaartje of wil je het vooral gebruiken om nieuwe klanten te werven?
Het is wellicht een klein beetje kort door de bocht, maar meer bezoekers betekent vaak ook meer klanten.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *